Ik ben op zoek naar de wet- en regelgeving omtrent de inzet van AED’s

  • Samen door de COVID-19 crisis

    Het is algemeen bekend dat veiligheid een hot item is. Standaard is hier de brandblusser en de EHBO koffer in opgenomen. Echter kan ik nergens vinden wat de regels zijn omtrent de AED. Het is namelijk zo dat een AED regelmatig wordt ingezet en dat deze standaard tot de uitrusting van brandweermannen, ambulance personeel en politie agenten behoort.Zijn hier wellicht mensen die weten of er regels zijn omtrent een AED. Heeft u weleens iets over AED wetgeving gelezen? Zo ja dan zou ik graag willen weten waar.Wij zetten ons in om de uniformiteit van de AED's te vergroten. Zodat de AED net zo herkenbaar is als een brandblusser.

    Daarnaast merken wij de grote verschillen op per branche.  Wat blijkt is dat het wegvervoer steeds vaker met een AED wordt uitgerust, maar dat dit enkel en alleen vanuit maatschappelijk oogpunt wordt gedaan en veelal door commerciële bedrijven. Terwijl dit raar is want het openbare vervoer is juist de plek waar dit goed geregeld hoort te zijn.  De informatie die wij ontvangen verwerken wij in ons adviesrapport en gebruiken wij om de bewustwording bij de desbetreffende partijen te vergroten. Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Door de huidige COVID-19 ontwikkelingen hebben wij besloten om HULP te bieden aan alle verenigingen en opleiders in Nederland. Wij zijn er van op de hoogte dat het aantal personen, per AED trainer, zeer beperkt is. Dat houdt in dat er of minder mensen worden opgeleid er moeten meer AED trainers beschikbaar worden gesteld.
    Bent u van een buurtvereniging, ondernemersvereniging, een sportvereniging of een EHBO-vereniging. En bent u niet in staat om extra AED trainers te kopen? Neem dan contact op met AEDmaster. Zij stellen AED trainers kosteloos beschikbaar, zodat ook in deze moeilijke tijd er voldoende AED bedieners beschikbaar zijn.