Goededag,

Mijn partner is 3 jaar geleden bij een groot bedrijf aangenomen als monteur buitendienst. Hij heeft een vast contract. Enige tijd geleden is er iemand een functie teruggeplaatst vanwege slecht gedrag. Deze is dus uit de buitendienst gezet en weer “gewoon” monteur op vaste plek in het bedrijf geworden. Er kwam toen iemand anders voor hem in de plaats.

Nu is het zo dat deze meneer weer terug wilde in de service maar dat er maar werk is voor 6 personen. Mijn vriend is er nu uitgewerkt met de klachten dat hij zijn privéproblemen thuis moet oplossen (er zijn geen problemen en als die er wel zouden zijn heeft zijn werk daar geen seconde onder geleden) en dat het niet kon dat hij met zijn voeten op de stoel had gezeten in de kantine bij de opdrachtgever.

Mijn vriend vond dit een rare reden om ontslagen te worden uit zijn functie. Zijn chef die 1 dag nadat hij dit aan mijn partner gemeld heeft is overgeplaatst naar een andere afdeling heeft toen privéproblemen doorgestreept. Dus staat er nu eigenlijk op papier dat mijn partner ontslagen is omdat hij 1 keer met zijn voeten op tafel heeft gezeten.

De opdrachtgever waar hij werkt voor zijn baas is uitermate tevreden over mijn partner dus hier valt niets over te zeggen.

Mijn partner is nu 700 euro netto of meer kwijt van zijn loon. Hij is al bij zijn nieuwe chef geweest maar die zegt: wat mijn collega heeft beslist kan ik niet in zo'n korte tijd terugdraaien want dat betekent dat ik weer iemand uit de buitendienstgroep moet halen om jou er weer in te krijgen. Maar hij is het ook totaal niet eens met de reden van “ontslag”. Mijn partner is nu bij de baas van zijn vorige chef geweest maar die houdt zijn vorige chef het hand boven het hoofd.

Mijn vraag is: het is erg lastig maar kan hij hier wat aan doen? Ze hebben niets op papier om hem te ontslaan uit zijn eigenlijke functie maar een gevecht aangaan met zo'n groot bedrijf in deze tijd…. :-S