verzekerd

  • frank

    Hoi,ik heb mijn enkelbanden gescheurd en werk als onderhoudsmonteur in de buitendienst,ik wil graag snel gaan werken maar zit echter met mijn enkel in een tape/brace. Mijn vraag is nu ben ik verzekerd als ik ga rijden met die tape?Ik bedoel als(ik hoop het niet)ik onverhoopt een ongeluk/botsing krijg terwijl ik achter het stuur zit met die tape, of ik ,of de verzekering van de bedrijfsauto opdraait voor de schade?Anders eventueel binnendienst werk doen,kan ik dan vragen of ik opgehaald en thuisgebracht word tot ik herstelt ben? M.V.GR.

  • Ton

    Denk dat je er van uit kunt gaan dat de verzekering eventuele schade niet zal betalen omdat je dan volgens hen niet capabel word geacht te rijden.

    Denk ook niet dat je de kosten wil dragen van een auto die je totall loss rijd + de eventuele arbeidsongeschiktheid cq blijvende handicap van degene die er in zit.

    Zou dus zelf niet rijden.

    Succes

    Ton

  • P. de Weert

    Overleg met de arbo- of bedrijfsarts of u dit werk mag doen, hij is daarin de beslissende factor….. de werkgever moet zich inspannen om u te laten reintegreren, op kantoor is altijd een mogelijkheid, overleg met werkgever of u opgehaald en thuisgebracht kan worden.

  • Ton

    Overleg met de arbo- of bedrijfsarts of u dit werk mag doen, hij is daarin de beslissende factor

    Met gescheurde enkelbanden mag je natuurlijk altijd kantoorwerk doen.

    Alleen vervoer is een probleem, dus overleg met de werkgever is de aangewezen stap.

  • frank

    Dank u voor de info,intussen bij arboarts geweest,ik ga maandag weer beginnen maar wel als tweede man op een route,hoef zelf niet te rijden en hoef niet op

    kantoor te zitten(wat niet mijn ding is) tevens wordt ik thuis opgehaald totdat mijn enkel genoeg herstelt is.