tussentijds onstlag bij tijdelijk contract

  • Klaas

    21 december hebben ze, Grote Scholengemeenschap , mijn werk opgezegd.

    Het werk was inhoudelijk zo veranderd, dat ze liever iemand met een technische achtergrond hebben. balen dus.

    Nu menen ze dat ze mij in mijn proeftijd hebben weggestuurd, proeftijd 2 maanden. Maar, de proeftijden zijn veranderd, tegenwoordig is dat 1 maand bij een aanstelling korter dan 2 jaar.

    Ik werkte er sinds 7 november, en zou er tot 1 augustus zitten.

    Ik heb nooit een contract gekregen.

    De opzegtermijn is tegenwoordig 1 maand.

    Maandagochtend heb ik mij op mijn werk gemeld, met de mededeling dat mijn ontslag onrechtmatig is volgens de cao en arbeidsrecht en dat ik dat wilde bespreken.

    Ik mocht weer naar huis en om 10.30 hebben we het gesprek gehad.

    Ik krijg de excuses voor de gang van zaken en ik word nog doorbetaald tot 1 februari, ik hoef niet te komen werken.

    Nu wordt er een opzegtermijn in acht genomen.

    Dit mag ik niet accepteren van het juridisch steunpunt, er wordt geantedateerd, dat mag niet. heeft negatieve gevolgen voor mijn ww.

    Ze moeten met een beter voorstel komen.

    Alle tips zijn welkom!

  • Greet

    Lijkt me wel te kloppen

  • patat

    hoezo dan?

  • Klaas

    Hallo Greet,

    wat lijkt wel te kloppen , volgens jou?

  • Klaas

    Ik ben ontslagen omdat mijn “werk ophield”.

    Ik was onderwijsassistent in de klas.

    Er gingen een paar kinderen van school, er kwam een docent terug en nu kan ik gaan.

    Per 1 januari hebben ze een ander aangenomen, een technisch onderwijsassistent voor in de praktijklokalen.

    Daar assisteerde ik ook al. En dat ging heel goed.

    Nu hoorde ik afgelopen week, dat de nieuwe de stagiaire van vorig jaar blijkt te zijn. Hij deed de lerarenopleiding, welk vak is onbekend.

    Hij houd zich nu voornamenlijk bezig met de absentenregistratie.

    Hij zit waarschijnlijk in schaal 4, hij heeft niet eerder een betaalde baan gehad.

    Ik zat in schaal 6.

    Een bezuinigingstruc? Ik heb nog steeds geen contract.