Concurrentbeding

  • ARBOCO

    In mijn arbeidsovereemkomst is het volgende concurrentiebeding opgenomen:

    Het is de werknemer verboden zonder schriftelijke toestemming van werkgever gedurende een tijdvak van 1 jaar na het beeindigen van deze dienstbetrekking werkzaamheden te verrichten in de zelfde branche, als waarin werknemer bij werkgever werkzaam is, ten behoeve van bestaande relaties danwel relaties van deze relatieswaar werknemer diensten voor heeft verricht, hetzij in loondienst, hetzij als zelfstandig ondernemer, hetzij tegen vergoeding, hetzij om niet.

    Lees ik het goed dat er geen werkzaamheden verricht mogen worden bij relaties waar ik tijdens het dienstverband werkzaamheden voor heb verricht of is het zo dat ik voor geen enkele relatie van de werkgever werkzaamheden mag verrichten??

    Bij voorbaat dank voor uw antwoord.

    ARBOCO

  • hertie44@gmail.com

    Ja en nee.

    Ja, het beding is inderdaad alleen gericht op het verrichten van werkzaamheden voor relaties.

    Nee, ook relaties van relaties vallen er onder. Vraag is natuurlijk hoe jij moet weten wat een relatie van een relatie is ….

    Altijd lastige dingen die concurrentie- en relatiebedingen…

    Laatst via AanzetArbeidsrecht nog een lang geschil over gehad met (bijna) 3 procedures!