Beste,

Ik heb een vraagje. Ik ben inmiddels 4,5 maand in dienst bij mijn huidige werkgever (als vertegenwoordiger), 28 feb eindigd rechtswege mijn halfjaar contract. Nu heb ik via collega's begrepen dat ik eind van de maand ontslag krijg, voordat ik met vakantie ga (4 feb) wil hij me ontslaan en ik hoef niet meer terug te komen na mijn vakantie. Je begrijpt dat de arbeidsrelatie niet is wat hij moet zijn, maar nergens is dit ooit door de werkgever besproken.

Ik rij in een auto van de zaak waarvan ik weet dat er een TOMTOM track en trace systeem in zit. Hier ben ik de afgelopen maanden achter gekomen. Tijdens mijn indiensttreding is dit niet door de werkgever besproken, en al helemaal niet schriftelijk in een contract vastgelegd.

Aangezien de relatie (door een voor mij zeer onbekende reden) verstoord is, en ik per de informatie heb dat ik ontslagen ga worden wil ik kijken wat ik met de informatie kan van het track en trace systeem. U begrijpt dat ik hier wat mee wil doen in de vorm van een case of zoiets. Al speurend op internet kom ik er niet uit. Daarin wordt aangegeven dat dit onderwerp instemmingsrecht is voor OR's (het bedrijf waarin ik werk telt slechts 13 personen en heeft dus geen OR). Maar nergens informatie als je er achter komt dat dit in je auto zit. Het mag prima als je maar weet wat het doeleinde is waarvoor het door de werkgever gebruikt wordt (dat moet je dus verteld zijn of in het arbeidscontract opgenomen zijn lijkt me).

Kan iemand mij vertellen of ik hier iets mee kan richting de werkgever??

alvast dank voor de adviezen, Ruby