Hallo,

Ik moet voor mijn studie de volgende casus uitzoeken met relevante jurisprudentie. Ik kom niet echt op weg omdat er in mijn ogen heel veel aspecten aan deze zaak kleven zou iemand mij een beetje op weg kunnen helpen?

Het gaat om het volgende:

Het gaat om een meneer die al 31,5 jaar werkzaam is bij Bruynzeel keukens BV en die wegens een reorganisatie binnen Bruynzeel eruit moet. Hiervoor is toestemming nodig van het UWV maar deze wordt door het UWV niet verschaft. Hij blijft dus gewoon in dienst. Hierdoor is de werkrelatie tussen meneer en zijn werkgever wel redelijk verstoord want deze houdt hem nu voortdurerend in de gaten. In mei wordt hem verteld dat hij te weinig omzet/resultaten genereerd. Daarna is het even rustig want het is vakantie periode maaar en hij is zelfs in de zomermaanden door een privé detective in de gaten gehouden (zonder dat hij het wist) of hij zijn werk wel goed uitvoerde. Hieruit is naar voren gekomen dat meneer valselijke raportages opstelt, niet de bezoeken aflegt die die aangeeft afgelegd te hebben zijn weekstaten kloppen dus niet met zijn afspraken. Het gesprek hierover verliep zeer grimmig en meneer is totaal verbluft en overdonderd naar huis gegaan. Als gevolg hiervan heeft hij zich de dag erna ziek gemeld en hij heeft vanwege een verhoogde bloeddruk last van hart en nierklachten. Op later moment bedenkt hij zich dat hij zich wat betreft de rapportages en bezoeken wel had kunnen verantwoorden. Hij wil wel graag werken maar ziet er als een berg tegenop zijn baas weer onder ogen te moeten komen. Hij zit nu 2 weken thuis. Nu is de vraag wat voor rechten hij heeft als werknemer in deze hele kwestie.

Alvas bedankt!

Laura