WW-uitkering

  • Ivls1955

    Hallo,

    Ik heb de volgende vraag.

    Sinds januari 2010 ben ik werkloos en heb ik een WW-uitkering. (verlengde uitkering van de maximale termijn op grond van mijn arbeidsverleden tot eind februari 2013).

    Sinds begin 2011 heb ik weer werk. Omdat mijn salaris erg laag is, bleek ik in aanmerking te komen voor de regeling Inkomstenaftrek. Naast mijn salaris krijg ik dus ook nog WW.

    Mijn vraag is wat er gebeurt wanneer mijn huidige contract niet wordt verlengd. Val ik dan weer terug in mijn oude WW-uitkering die loopt tot uiterlijk februari 2013 of begint er dan een nieuwe WW-periode waarin mijn uitkering wordt berekend op basis van mijn huidige salaris.

    Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

    Ivls

  • UWV Webcare Team

    Beste Ivls,

    Ben je tijdens je WW gaan werken in een baan met een lager loon?

    Dan krijg je meestal een lagere uitkering met een lager dagloon als je contract niet wordt verlengt.

    Soms krijg je toch een WW-uitkering die net zo hoog is als je eerdere uitkering.

    Je uitkering wordt dan berekend met het oude, hogere dagloon van je vorige WW.

    Dit is het garantiedagloon.

    Met vriendelijke groet,

    Mariëlle

    UWV Webcare Team

    www.uwv.nl/webcare

  • Ingrid

    Bedankt Mariëlle voor je antwoord.

    Nu rest alleen nog de vraagvoor welke periode ik dan nog WW-gerechtigd ben. Mijn huidige contract loopt tot september 2012. Mijn huidige WW-rechten lopen tot februari 2013.

    Ingrid

  • UWV Webcare Team

    Beste Ingrid,

    Graag gedaan.

    Als je WW je gewerkte uren aanvult dan loopt je WW gewoon door.

    De einddatum van je WW-uitkering verandert dan niet.

    Met vriendelijke groet,

    Mariëlle

    UWV Webcare Team

    www.uwv.nl/webcare

  • Ingrid

    Bedankt voor je antwoord, Mariëlle. Het is nu duidelijk voor me.

    Ingrid